Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndrews, Lanna; Miller, Nikki; Evans, Susan; Smith, Sherrye D.
TitelAn Internship Model To Recruit, Train, and Retain Special Educators for Culturally Diverse Urban Classrooms: A Program Description.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 26 (2003) 1, S.74-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4064
SchlagwörterCultural Awareness; Cultural Influences; Disabilities; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; High Risk Students; Mild Disabilities; Minority Group Children; Preservice Teacher Education; Teacher Certification; Teacher Education Programs; Teacher Recruitment; Urban Schools
AbstractThis article describes the University of San Francisco's Mild/Moderate Education Specialist Credential Internship Program, a program designed to meet the need for more fully credentialed teachers trained specifically to work in diverse urban classrooms. Program outcomes indicate it has been enormously successful in recruiting, supporting, and training urban special educators. (Contains 7 references.) (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education and Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: